donderdag 17 mei 2012

Ontsnapt....

Het is zo niet te zien, maar deze lieve pony's hebben de politie aan het werk gezet op een nacht vorige week.
Ze waren die dag verplaats naar een andere wei.
In de omheining zat waarschijnlijk een zwakke plek  want ze zijn ontsnapt...
Eigenlijk zouden ze dan toch nog  niet verder kunnen dan het terrein bij de zaak van mijn vader.
Maar daar lag een biels over de sloot en daar zijn ze overheen gelopen en zo konden ze samen aan de wandel :)
 
 
Ze zijn opgemerkt door een automobilist en die heeft de politie gewaarschuwd die 2 uur bezig zijn geweest om de pony's te vangen. Ze belden  mijn ouders en zusje midden in de nacht uit bed om te vragen of de pony's bij hun in de wei mochten staan, toen bleek dat ze precies bij het goede adres waren....

Gelukkig is er niks gebeurd.... De omheining is aangepast en opening bij de biels over de sloot is dicht gemaakt zodat ze daar niet meer langs kunnen.
 
Ze staan zoals jullie zien nu weer veilig in de wei.
 Vanmiddag was ik er even heen gelopen, natuurlijk was de hond even mee.
Hij gaat graag mee naar buiten.
 
 

Dit kwamen we onderweg tegen
Het ziet er wel weer fleurig en groen uit allemaal.
Maar ik hoop toch wel dat het snel wat warmer word....


Allemaal een fijne Hemelvaartsdag gewenst!

Groetjes Judith


11 opmerkingen:

  1. Tjonge jonge..wat een verhaal! Ik had ze wel over die biels willen zien gaan. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen.
    Ik wens jou ook een hele fijne dag toe..
    Lieve groetjes, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een avontuur, maar het kan gebeuren. Ik ben in een klein dorpje opgegroeid, daar gebeurde het ook wel eens met vee. Zolang er maar geen ongelukken gebeuren.
    Ook de wilde natuur ziet er op dit moment heel mooi uit!
    Fijne dagen!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ondernemende types! Gelukkig zijn ze weer veilig thuis en kunnen ze niet weer op avontuur. Mooi wonen daar!!

    Groetjes, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. gelukkig zijn er geen ongelukken gebeurt en staan ze weer veilig in de wei
    maar wat een slimmerikken om over de biels te lopen, net wat elly al zei, dat had ik wel willen zien,
    en ja de natuur is nu op zijn mooist nu alles begint uit te lopen,
    hier kan ik echt van genieten
    ik wens jou ook nog een fijne hemelvaartsdag.

    groetjes anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eind goed al goed gelukkig!! Wat een leuke hond heb je en de weilanden zien er idd prachtig uit met al die boterbloemetjes met een beetje fantasie zijn het net kleine zonnetjes......

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het was vast even schrikken! Gelukkig zijn ze weer veilig thuis!
    Hier was het vandaag wisselvallig. Geen regen, maar wel een frisse wind met af en toe zon. Zo te zien hebben jullie een heerlijke wandeling achter de rug!
    Fijne avond nog
    Groetjes, Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een echt avontuur voor deze twee ontsnapten ;) Heerlijk om er met dit weer even met de hond op uit te gaan en te genieten van de mooie omgeving!

    Fijne avond. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Judith,
    Bedankt voor je leuke reactie op mijn blog! Ik vind jou blog ook super dus ik kom zeker nogmaals langs!
    Groetjes Jolanda.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Judith,

    Ik moest stiekem wel een beetje grinniken om je berichtje. Wat een eigenwijsjes zijn die pony's zeg...haha.

    En nog bedankt voor je lieve berichtje op mijn Noor! Design blog. Hartstikke leuk dat je volger geworden bent.

    Fijne avond!

    Liefs
    Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kleine boeven waren het dus! Tja wat een gedoe zeg! van de week liep hier een ree bij de spoorlijn, zo maar in de wijk, hoe kan dat? Zlang er maar geen ongelukken van komen! Mooi is het buiten, nu de lente nog wat betreft weer.
    groetjes, jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Judith,
    Bedankt voor je leuke reactie op mijn blog. Wat een verhaal van die pony's, zo maak je nog eens iets mee zullen we maar zeggen. Ik ben ook volger bij jou geworden. Dus tot een volgende keer.
    Groetjes Mirande

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je langs kwam. Bedankt voor je reactie!! Ik vind het altijd erg leuk om ze te lezen!